کد مطلب: 14389
همایش طلیعه حضور در استان البرز برگزار شد
همایش طلیعه حضور در استان البرز برگزار شد
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۰:۴۱
حجت السلام والمسلمین ابوالفضل بنی احمدی: ما در حوزه های علمیه به دنبال توسعه سطح کیفی هستیم
همایش طلیعه حضور در استان البرز برگزار شد
حجت السلام والمسلمین ابوالفضل بنی احمدی مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز در همایش طلیعه حضور که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین حسینی همدانی، مسئولان استان و طلاب مدارس علمیه خواهران استان البرز در تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد با اشاره به اینکه ما در حوزه های علمیه به دنبال توسعه کیفی هستیم تصریح کرد: با پیشرفت کیفی حوزه های علمیه می توان به ارتقاء فرهنگ شهر کمک کرد.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز ادامه داد: طلاب نباید به کلاس اخلاقی که در مدارس برگزار می شود بسنده و اکتفا کنند بلکه ممارست طلاب بر تهذیب اخلاقی باعث پررنگ شدن نقش آنان در جامعه خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل بنی احمدی بر لزوم متخلق به اخلاق شدن طلاب تاکید کرد و یادآور شد: طلبه ای در مسیر تبلیغ موفق است که آنچه را به دیگران انتقال می دهد خود عامل به آن بوده و پایبند به آن باشد در غیر اینصورت تبلیغ او اثر گذار نخواهد بود.
وی خطاب به طلاب جدیدالورود گفت: طلاب باید با شناخت دقیق دین به مانند افسران جنگ نرم پاسخگوی شبهاتی که امروزه شبکه های ماهواره ای مطرح می کنند باشند.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز بیان داشت: در حال حاضر 13 مدرسه علمیه در سطح استان با بیش از 2200 طلبه مشغول تحصیل هستند که در بهمن ماه دو حوزه در منطقه عظیمیه و کمال شهر به آن افزوده خواهد شد.
در ادامه این مراسم، اعظم فرهاد کیایی معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران استان البرز گزارشی از برنامه های معاونت پژوهشی این استان ارائه کرد و گفت: پژوهش مغز کار حوزوی و آبروی حوزه علمیه است.
وی ادامه داد: رشد و ارتقاء سطح پژوهش و تحقیقات وابستگی تمام عیار به تقویت بنیه ی علمی و دانایی طلاب دارد و زیر بنا و بنیان پژوهش، آموزش است تا در یک جهت گیری دقیق و برنامه های آموزشی حوزه به طور متناسب به صورت پژوهش محور تدوین و ترسیم گردد.
فرهاد کیایی در ادامه به اهم اهداف پژوهش محوری در مدارس اشاره کرد و گفت: گسترش فرهنگ پژوهش در میان اساتید و طلاب، فراهم کردن زمینه شکوفایی استعداد های بالقوه، آزاد سازی فرایند تولید دانش از قید و بندهای روش ها و تدابیر خشک و انعطاف ناپذیر، ارتباط دادن میان تئوری ها و رفتارهای تربیتی و نتایج آن، فراهم ساختن زمینه ارتقاء دانش و مهارت از اهداف اصلی پژوهش محوری است.